SELAMAT DATANG

Semuga blog ini dapat memberi manafaat bersama demi kelansungan kuasa yang menjamin agama Islam terus menjadi agama resmi negara, bangsa Melayu masih mempunyai tanah airnya sendiri dan yang teramat penting sekali masa depan yang lebih gemilang untuk anak cucu kita. Kerana tugas sebenar kita hari ini adalah menyambung perjuangan mereka terdahulu yang berjuang untuk kita hari ini.

Isnin, 25 April 2011

MENOLAK UMNO BERERTI MENOLAK ISLAM




Surah Al-Hujuraat ayat 9:

Bermaksud:

Dan jika ada dua golongan dari orang-orang mukmin berperang maka damaikanlah antara keduanya. Jika salah satu dari kedua golongan itu berbuat aniaya terhadap golongan yang lain maka perangilah golongan yang berbuat aniaya itu sehingga golongan itu kembali kepada perintah Allah; jika golongan itu telah kembali (kepada perintah Allah), maka damaikanlah atara keduanya dengan adil dan berlaku adilah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adi.

Secara ringkas pengajaran dari ayat di atas boleh dibahagikan secara berikut:

~ Damaikan golongan orang mukmin sekiranya mereka bertelagah.
~ Golongan yang berbuat aniaya iaitu golongan yang melanggar perintah Allah perlu diperangi sehingga mereka kembali ke jalan Allah.
~ Setelah mereka kembali, maka perdamaikan kedua golongan itu semula.

Dalam menghayati ayat di atas sudah tentu kita akan sedar bahawa Islam(Melayu) sudah terbahagi kepada dua kumpulan atau golongan iaitu UMNO dan PAS. Walaupun pada saat dan ketika ini belum terjadi peperangan namun kita sebagai mukmin sejati harus berusaha untuk mendamaikan kedua golongan agar perpecahan ini tidak memuncak sehingga berlaku peperangan dan pembunuhan sesama umat Islam. Pada masa yang sama perlulah kita menentukan siapakah yang berbuat aniaya.

SIAPAKAH BERBUAT ANIAYA?]
Iaitu Tidak Menjalankan Perintah Allah

Tuduhan PAS bahawa UMNO menolak dan menentang Islam terutama dalam isu hukum perundangan dan siasah Islam adalah palsu, semata-mata dengan niat yang jahat untuk menjatuhkan UMNO sebagai Parti Politik Utama, orang-orang Islam. Perbuatan PAS ini adalah perbuatan zalim dan amat dilarang di dalam Islam dan boleh dikenakan hukuman yang sangat berat.

UMNO sebagai parti siasah Bangsa Melayu perlu akur kepada kehendak ahli-ahli dan penyokongnya iaitu Bangsa Melayu. Melalui usaha UMNO jualah orang Melayu lebih memahami Islam yang sebenar, dan sudah terbukti semua orang Melayu inginkan negara Islam dan perundangan Islam. Adalah mustahil bagi UMNO sebagai parti siasah setelah menanam minat Islam kepada pengikutnya , kemudian tidak akur kepada kemahuan mereka.

Selama 54 tahun selepas merdeka, UMNO tidak pernah mengisthiarkan bahawa parti itu menolak Islam termasuk hukum perundangan Islam dan siasah Islam. Tetapi apa yang jelas semua bentuk pentadbiran dan peraturan kerajaan adalah berdasarkan prinsip Islam. Nilai Islam telah banyak diserapkan ke dalam sistem pemerentahan dan pengurusan kerajaan. Banyak kemajuan telah dibuat di dalam Pendidikan Islam, Ekonomi Islam, Pembangunan Umat Islam, Dakwah Islam dan Perundangan Islam.

Ingatlah kita tidak boleh membuat sebarang keputusan dengan cuma berdasarkan kepada syak wasangka atau sesuatu tuduhan yang belum ada buktinya. Menurut Rasullullah SAW:

Bermaksud:

Abu Hurairah r.a berkata: Rasullullah SAW bersabda: Awaslah kamu daripada sangka-sangka , kerana sangka-sangka itu sedusta-dusta berita. (Bukhari, Muslim)

Sebaliknya sebagai orang Islam, kita memang digalakan oleh Al Quran untuk selalu berfikir dan perlu bersikap rasional dalam membuat sesuatu keputusan. Seterusnya bagi menentukan siapakah yang berlaku aniaya, kita perlu melihat perkara-perkara berikut:

~ Jasa UMNO kepada Islam
~ Kewajiban menjalankan agama menurut kadar kemampuan manusia
~ Kebebasan beragama
~ Hak orang kafir

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan