SELAMAT DATANG

Semuga blog ini dapat memberi manafaat bersama demi kelansungan kuasa yang menjamin agama Islam terus menjadi agama resmi negara, bangsa Melayu masih mempunyai tanah airnya sendiri dan yang teramat penting sekali masa depan yang lebih gemilang untuk anak cucu kita. Kerana tugas sebenar kita hari ini adalah menyambung perjuangan mereka terdahulu yang berjuang untuk kita hari ini.

Rabu, 18 Januari 2012

"JANGAN SEPERTI TALIBAN"

CARA PAS BUKAN CARA ISLAM

Surah An-Nahl Ayat 125:

Bermaksud:

"Serulah(manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalannya dan dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.
"

Di dalam ayat di atas, Allah dengan jelas memerintahkan supaya serulah (manusia) kepada jalan tuhanmu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik bukan dengan memaksa dan mencaci serta mengaibkan orang yang ingin kita seru kepada jalan Allah. Mungkin itulah yang dimaksudkan oleh Dr. Asri bekas Mufti Perlis bila menyebut "jangan seperti Taliban" baru-baru ini.


Parti PAS mengaku, sebagai parti Islam namun pada kenyataannya apa yang dilakukan oleh parti PAS amat bertentangan dan berbeza dengan ayat di atas. Pihak PAS yang kononnya ingin memperjuangkan hukum dan negara Islam(sekarang sudah tukar ka?) sanggup mencaci, mencerca, mengutuk, mengaibkan dan membuat pelbagai tuduhan dan fitnah atas nama Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan